Bilim Nedir? Tanımı Anlamı ve Çeşitleri

bilim nedir tanımı anlamı ve çeşitleri

Bilim Nedir : Bilim, kanıtlara dayalı sistematik bir metodoloji izleyerek doğal ve sosyal dünya hakkında bilgi peşine düşme ve araştırma anlamına gelir.

Bilim Ne Demek? Nasıl Tanımlanır?

Diğer bir deyişle bilim : Doğa olaylarının gözlemlenmesi, tanımlanması, tanımlanması, deneysel incelemesi ve teorik açıklaması olarak tanımlanmaktadır.

“çalışma veya uygulama yoluyla elde edilen bilgi”

veya

“genel yasaların işleyişinin genel gerçeklerini kapsayan bilgi, özellikle fiziksel dünyayla ilgili bilimsel yöntemle [ve] elde edilen ve test edilen şekilde.”

İşte bilimin diğer bazı yaygın tanımları:

• Sistematik olarak düzenlenmiş ve genel yasaların işleyişini gösteren bir gerçekler ya da gerçekler topluluğu ile ilgili bir bilgi dalı ya da çalışma : örneğin, matematik bilimi
  • Gözlemler ve deneylerle kazanılan fiziksel veya maddi dünyanın sistemik bilgisi
  • Genel olarak sistematik bilgi
  • Fen bilimleri veya fizik bilimlerinin dallarından herhangi biri
  • Gerçekler veya ilkeler bilgisi; sistematik çalışma ile kazanılan bilgi
  • Özellikle gerçeklerin veya ilkelerin kesin bir uygulamasını yansıtan beceri

Bilim kelimesi, “bilgi” anlamına gelen Latince “bilim” kelimesinden gelir ve en geniş anlamıyla, öngörüde bulunabilecek herhangi bir sistematik bilgi tabanı veya reçete uygulamasıdır. Bilim ayrıca oldukça yetenekli bir teknik veya pratik olarak anlaşılabilir.

Daha çağdaş bir ifadeyle, bilim, araştırma yoluyla kazanılan bir bilgi birikimini düzenlemek için bilimsel sürece veya yönteme dayanan bilgi edinme sistemidir .

Bilim, araştırma yoluyla bilgiyi keşfetmek ve artırmak için devam eden bir çabadır. Bilim adamları gözlem yapar, gözlemleriyle ilgili ölçülebilir verileri kaydeder ve eldeki bilgileri, ilgili fenomenin teorik açıklamalarını oluşturmak için analiz eder.

Bilimsel araştırmalara dahil olan yöntemler arasında bir hipotez yapılması ve hipotezi kontrollü koşullar altında test etmek için deneyler yapılması yer almaktadır . Bu süreçte, bilim insanları çalışmalarını yayınlar , böylece diğer bilim adamları deneyi tekrarlayabilir ve sonuçların güvenilirliğini daha da güçlendirebilir .

Bilimsel alanlar genel olarak doğa bilimlerine (doğal fenomenlerin incelenmesi) ve sosyal bilimlere (insan davranışı ve toplumun çalışmasına) ayrılmıştır. Bununla birlikte, her iki bölümde de, bilgi gözlem yoluyla elde edilir ve benzer koşullar altında çalışan diğer araştırmacılar tarafından geçerliliği için test edilebilmelidir .

Disiplinlerarası ve uygulamalı bilimlerde gruplandırılmış sağlık bilimleri ve mühendislik gibi bazı disiplinler vardır.

Çoğu bilimsel araştırma, bilimsel yöntemin bir türünü kullanır . Bilimsel yöntem, doğanın olaylarını tekrarlanabilir bir şekilde açıklamaya çalışır ve sonuçta araştırmacıların test edilebilir öngörüleri oluşturmalarını sağlar.

Bilim adamları doğal fenomen gözlemleri yaparlar ve deneyler yaparak kontrollü olaylarda doğal olayları simüle etmeye çalışırlar .

Gözlemlere dayanarak , bir bilim adamı bir model üretebilir ve ardından fenomeni matematiksel veya mantıksal temsil etme biçiminde tanımlamaya veya tasvir etmeye çalışabilir.

Bilim adamı daha sonra fenomeni açıklamak için bir hipotez oluşturmak için gerekli ampirik kanıtları toplayacaktır .

Bu hipotez , bilimsel yöntem kullanılarak deney veya gözlemlerle test edilecek tahminler oluşturmak için kullanılır. İstatistiksel analiz genellikle deney sonuçlarını yorumlamak için kullanılır ve bir hipotezin kabul edilip edilmemesi, reddedilmesi veya sadece değişikliklerle tekrar incelenip incelenmemesi gerektiğine karar vermek için değerlendirme yapılır.

Bu, devam eden araştırmalara ve bu özel bilim alanındaki genel bilgi birikimine ilham verir.

Bilimsel Metodoloji Nedir?

Bilimsel metodoloji aşağıdakileri içerir:

• Amaç gözlem: Ölçüm ve veri (muhtemelen matematiği bir araç olarak kullanmamasına rağmen)
  • Kanıt
  • Hipotezleri test etmek için deneyler ve / veya ölçüt olarak gözlem
  • Tümevarım: gerçeklerden veya örneklerden elde edilen genel kuralların veya sonuçların belirlenmesi gerekçesi
  • Tekrarlama
  • Kritik Analiz
  • Doğrulama ve test etme: incelemeye kritik maruz kalma, akran incelemesi ve değerlendirmeye yönelik değerlendirme
Sosyal Medya

Meta Bilgi

Araştırma Grubu at Metabilgi
2018 yılında yayın hayatına başlayan metabilgi.com üzerinde internet mecrasında bulunan birçok farklı alandaki bilgiyi derleyerek en sade ve anlaşılır biçimde ziyaretçilerine aktarmayı amaçlayan araştırma ve gözlem topluluğudur.
Sosyal Medya